פורסם ב- כתיבת תגובה

עוגן רגשי מהו

מהו עוגן רגשי ואיך נוכל לעשות בו שימוש לשיפור חוויית חיינו ?

עוגן רגשי הוא למעשה רגש שנוצר בעקבות אירוע
ככל שהאירוע יחזור על עצמו הוא יעורר את אותו הרגש וכך עוצמת העוגן תגדל.
ואז, מספיק שנפגוש משהו קטן שמזכיר את אותו האירוע (אסוציאציה) והרגש הזה יופעל ויציף אותנו.

במהלך החיים נוצרים לנו עוגנים חיוביים וגם שליליים בעקבות אירועים נעימים או לא נעימים שחווינו.

עוגנים אלו מופעלים באופן לא רצוני ולא מודע בכל יום ומפעילים עלינו את הרגשות המחוברים אליהם ומשפיעים על התנהגותנו.
ההתנהגות שלנו היא הקובעת איך הסביבה תגיב אלינו וככל שנהיה יותר בשליטה על ההתנהגות שלנו כך נוכל לנתב את חיינו למחוזות חפצנו

 

ולדוגמא קטנה, אדם בוגר שרואה חתול קטן וקופא מפחד – מכירים?
בעקבות מפגש לא חיובי עם חתול אחר בילדות, שהציף רגש של פחד ונשמר בזיכרון כעוגן שלילי.
והיום, מספיק שיראה חתול  והעוגן הרגשי השלילי יופעל ואותו פחד משתק יציף למרות שהיום כבר אין בכך הגיון.

כוחו של העוגן הוא – שכשהוא מופעל – אנו חווים את הרגש במלוא עוצמתו. גם אם האירוע המקורי לא מתרחש כעת אלא בזיכרון בלבד וגם אם התגובה כבר לא רלוונטית כמו שהיה בעבר.
ומספיקה אסוציאציה אחת שתעורר אותו, כמו החתול.
זה עובד בצורה דומה לגבי אירוע שהציף רגש חיובי שנשמר בזיכרון ונשלף ומציף עלינו רגש גם אם אין לו קשר והגיון למה שקורה כעת.
למעשה אם חושבים על כך המסקנה היא שחלק מרגשותינו אינם הגיוניים כלל משום שהם נשענים על חוויות העבר, אך הם ממשיים לחלוטין ומשפיעים עלינו גם היום וםעמים גם מכריעים בקבלת החלטות חשובות מאוד במהלך חיינו.

איך נוכל לעשות בזה שימוש לטובתנו?
לבוגרים ניתן בשיחות בקליניקה לאתר עוגנים אלו שנוצרו בעבר ומגבילים אותנו מלממש את שאיפותנו בחיים כיום ולהתחיל לפרום אותם באמצעות טכניקות מעולם הNLP
או שמאתרים עוגנים חיוביים כאלו ומשתמשים בהם במצבים שאנו זקוקים לחוויות רגשיות חיוביות כדי לקדם את המטרות שלנו בחיים.

עוד דרך היא להיעזר בחוש הריח, החוש הכי קדום שלנו שמשפיע עלינו באופן לא רצוני. על כולנו, ועל תינוקות, פעוטות וילדים במיוחד משום שמנגנוני ההשהיה הרגשית התגובתית שלהם טרם נבנו.
עם השנים צברנו ידע שעובר מדור לדור לגבי ניחוחות שונים ואיך הם מאוחסנים כעוגנים רגשיים במח הלימבי, המח הקדום שלנו.
שם במח שלנו יש טבלה המפרטת איזה רגש יופעל במפגש עם כל ניחוח שיזוהה. ריח של דם יעורר מתח ודריכות, ריח תפוזים יעורר שמחה ורווחה… ריח של פרחים אקזוטיים יעורר מיניות ריח של עצים מעורר ביטחון ורגיעה ועוד ועוד כמובן שזה מידע אבסולוטי ולכל אדם יש את השינוייים האישים שלו שיצר בטבלה הזו כמו למשל ריח של לימונים כבושים מעורר געגוע לאמא וכדומה

כך בארומתרפיה עושים שימוש בכח הניחוח להשפיע רגשית להפחית סטרס ודיכאון, לחזק ביטחון ושמחה ועוד ועוד

אז הנה כמה תערובות שמנים שהניחוח שלהם יכול להוות עוגן רגשי חיובי לקטנים ולגדולים !

בשמן ‘חלומות מתוקיםהמיועד לתינוקות וילדים ישנם ניחוחות אשר מפחיתים סטרס וחרדה, יוצרים הרפיה, רגיעה, שלווה, השראת שינה וכניסה לתדר של חלומות.
כשאמא או אבא – האדם הכי קרוב ובטוח לתינוק, כל ערב לפני השינה, מורח/ת אותו בשמן ובריחות האלה, הריח והמגע הנעימים מתחברים ונחקקים לתינוק כזמן טוב, רגוע ומשרה ביטחון ויוצרים עוגן רגשי חיובי.
וכך כל פעם שהתינוק, גם שכבר גדל והפך פעוט או ילדון מריח את הריח של ‘חלומות מתוקים’ מופעל העוגן הרגשי הזה ואנו יכולים להיעזר בו – לפני השינה, בכניסה למסגרת חדשה, בסיוטי לילה וכד’ כך הוא מיד ירגיש אהוב ובטוח.

בשמן ‘התרוממות’ המיועד לבוגרים קיימת תערובת ניחוחות מדהימה שמפחיתה חרדות, מתחים אנטי דכאונית משמחת ומרוממת והיא מתאימה לשימוש בעיתות מצוקה רגשיים וככל שנתמש בה יותר ההשפעה תלך ותגדל כיאה להסבר הקודם שלנו בו ככל שניחשף לאירוע ( ההרחה עצמה ) והרגש החיובי יופעל כךך ייחרט ויוטמע יותר העוגן החיובי ובמפגש עם האסוציאציה  לאירוע ( שוב הריח) הרגש החיובי והמרגיע יופעל.

לקוחות ממליצים

עזרת לי להגיע לתשובות

ליאת אהובה,
החיים הם אתגר בלתי פוסק. לפעמים יותר ולפעמים פחות, לאנשים מסוימים יותר ולאנשים אחרים קצת פחות. רובנו זקוקים מדי פעם ליד מכוונת, לאוזן קשבת ולמראה שמשקפת. אותך פגשתי באחת התקופות המורכבות בחיי. בשיחות שלנו ידעת לקחת את כל האינפורמציה ששפכתי, לקפסל אותה ולהגיש לי תובנות מהודקות, חדות וברורות. תובנות שהייתי מאוד צריכה כדי לפרק ולהרכיב דברים מחדש. לימדת אותי טכניקות מעולות לשינוי גישה ושינוי תפיסה. לימדת אותי שמחשבות ורגשות הם דבר שאפשר לשנות וגם לשלוט בו. שאלת את השאלות הנכונות ועזרת לי להגיע לתשובות.  חיכיתי לפגישות שלי איתך, ובמשך כמה חודשים ליווית אותי ואת המסע שלי. היית חלק ממנו, והוספת לו נקודות של אור. עזרת לי לאהוב את עצמי כמו שאני, אבל יחד עם זאת לשנות את מה שמפריע לי.  תודה על החיוך, על החיבוק, על המילים החמות ועל הכנות. תודה על החדות והיכולת שלך לשקף ולפגוע בול במקום הנכון. ”
אוהבת מאוד ומודה על כך שפגשתי אותך!

שירי

לפקוח את העיניים

 הי ליאת, אני חושבת עלייך הרבה, על השיחות שלנו . שמחה שפגשתי אותך בשביל החיים שלי. מרגישה כאילו עד עכשיו חייתי במטריקס ועכשיו כח עליון עזר לי לפקוח את העיניים ולראות מה שלא ראיתי קודם – את היית חלק מתמהיל האמת שסייע לי לראות ולהסתכל על הכל אחרת !! זה גולש לכל תחום אפשרי בחיים שלי, כמו אבן שזרקת למים והאדוות ממשיכות להיווצר עוד ועוד עד

 

יהל

הקשר שלי עם אמא

הי ליאת! היום עלית אצלי הרבה במחשבות! הקשר שלי עם אמא שלי השתפר פלאים! היא מדהימה אותי כל פעם מחדש. ואני חייבת לך המון על כך! תודה רבה יש לי תחושה מיוחדת עבורך!

יוליה

ממליץ בחום

אני גיא בן 35 מת”א, התחלתי טיפול אצל ליאת פדובה בעקבות חיפוש של מטפל בתחום ה-NLP.
לאחרונה סיימתי קורס NLP והתרשמתי מהתחום ולכם גם חיפשתי מלווה בתחום ה-NLP ע”מ להבין גם את החומר הנלמד וגם את התהליך הטיפולי. כבר לאחר הפגישה הראשונה עם ליאת הרגשתי שינוי בתחושה ובחוויה של הטיפול וגם ציינתי את זה בפניה. החלטתי להמשיך איתה את התהליך והבנתי מהר מאוד שיש חיבור בינינו והודתי לה על כך. בכל מפגש אני מגלה על עצמי דברים חדשים מבחינת דרכי ההתנהלות שלי וכמובן קיבלתי ממנה כלים להתמודדות עם שגרת היומיום ובכלל כלים לחיים. אני ממליץ בחום על שיטת הטיפול של ליאת פדובה לכל נפש תוהה וכל מי שמעוניין לחפש את המיקוד וההכוונה בכל תחומי החיים.
תודה רבה !

גיא

משפט אחד שמשנה לך את הראיה

יש אנשים שרק משיחה קצרה גורמים לך להרגיש יותר טוב , כאלה שמשפט אחד שהם אומרים משנה לך את הראיה הכללית על המצב ..
ליאתי היא כזו , שגורמת לך לפתוח את העיניים ולראות את התמונה הכללית ,
היא אחת כזו שמספיק שהיא אומרת מילה אחת וכל המצב רוח משתנה ,
מין תחושה שהעולם פרוס לפנייך ואתה זה שאחראי על המצב שלך .
שאלה אחת שלה גורמת לחשוב בצורה אחרת ומשנה את הראיה על מי אתה ומה אתה !
בעיקר מאושרת שאת חלק מהחיים שלי!
תודה שיש אותך ,
ממליצה בחום לכולם !

נוי

אנרגיה מטורפת

יצאתי אתמול מפגישת היכרות איתך בתחושת אנרגיה מטורפת והרגשתי טוב פתאום שעשיתי את הצעד והגעתי עד אלייך.
אני מצפה בקוצר רוח להמשך המפגשים שלנו וכבר לוקח את התובנות מהמפגש הזה, רושם משנן שלא אשכח! תודה!

יניב

טיפול מרגש ומהפנט

פניתי לליאת לאחר שנים שאני תקועה במערכת יחסים שלא תורמת לי, שאני לא רוצה בה ולאחר אינספור ניסיונות לנתק. ליאת סייעה לי למצוא את הדמות שבי שלא משחררת אותו, יצרנו איתה שיח ומו’מ, בליווי של טיפול מרגש ומהפנט של ניתוק כבלים אני מאושרת לומר שחל שינוי משמעותי שאפשר לי להמשיך הלאה. ליאת היא מטפלת בחסד בכל רמח אבריה ובעלת בינה גבוהה יקומית, אחת מצינורות האור הכי מדוקיים שנתקלתי, ממליצה בחום רב

חגית

אמונות שמניעות לטוב

 את ליאת הכרתי בתקופה הכי חשוכה שלי, תקופה בה הרגשתי שאני בתהום ולא היה לי מושג איך אני יוצאת ממנו, ליאת פשוט (אבל לגמרי לא פשוט) שלתה אותי מהתהום. ברגישות והבנה ויכולות שמעבר למוסבר. דיברתי, היא הנחתה וטיפלה וידעה בדיוק לכוון ולמקם את הנקודות שעשו את השינוי. במילה או בטיפול או באבחנה של ה-דבר, היא גרמה לזה שדברים ישתחררו ממני, לא “ישבו” אצלי ושהאמונות שהניעו אותי לרע ישתנו ובמקומן תתקיימנה אמונות שמניעות לטוב, לאנרגיה ולכוח. אי אפשר להסביר בדיוק איך זה קרה, אלא רק את הידיעה המאוד ברורה, שזה קרה בזכות ליאת ובזכות היכולת הזו שניתנה לה (ואני בחורה סקפטית ;))

הדר

מוצרים מובילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *